Mat och dryck

Ryska kålpiroger

2013-10-23 14:21 #0 av: Tant Grön

Finns det någon som har recept på ryska kålpiroger? Dom är så otroligt goda. Har googlat men inte hittat något bra. Någon med ryska rötter som kan dela med sej?

Anmäl
2013-11-09 11:16 #1 av: Farwuq

Kolla här, det är bl.a. surkålspiroger. Det går kanske att byta surkålen mot vitkål som man strimlar tunt med osthyvel och sedan steker tills det blir mjukt.

http://www.vipratarryska.org/RysslandRecept.htm

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2013-11-10 18:52 #2 av: Tant Grön

Tack för recepten. Skall prova att byta mot vanlig stekt kål. Varenikor måste jag också göra.

Anmäl
2013-11-10 19:08 #3 av: Farwuq

Ja det är väldigt gott. Jag käkar pelmen då och då.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.