Annons:
Etikettermatdryck
Läst 4901 ggr
tlover
10/8/13, 11:32 AM

Hur man använder en samovar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag är en tenörd och har en samovar då min farmor var rysslandnörd men jag vet bara ytligt hur man använder den. Jag har också fått efterfrågan om en artikel om hur man använder en samovar på te i fokus så jag skulle vilja veta antingen av er hur man använder en samovar (inte bara ytligt som jag kan) eller om sidor där jag kan läsa på om det.

Det enda jag kan om samovarer är att ovanpå samovaren har man en liten kanna med koncentrerat te och det teet blandar man (i ett teglas vad jag förstår) med varmt (hett?) vatten från samovaren och att man ska gärna dricka teet i samband med en måltid.

Jag vet också att morderna drivs på el men förr använde man kol eller vad det nu var.

fyll på med fakta som jag inte kan (vilket är mycket)

l'm back

Annons:
tlover
10/24/13, 7:34 PM
#1

Någon som har en bild på en (eller flera) samovar(/er) jag kan använda till artikeln?

l'm back

MissInAction
6/26/14, 3:15 PM
#2

Hej tlover

Jag kan bara be om ursäkt för att jag inte svarade på detta i höstas 😕
Gick igenom en otroligt jobbig period och ville och orkade inte vara aktiv någonstans. Vet att det är dåligt gjort av mig som Sajtvärd men detta är förklaringen i alla fall. 

Har faktiskt inte tittat men fick du till artikeln? 🙂

I mitt nyhetsflöde på Facbook idag finns flera poster om just samovarer, bland annat den här som kanske kan vara intressant för den som hamnat här inne 😎

http://rbth.com/arts/2014/06/25/the_legendary_samovar_russias_300-year_tea_tradition_37701.html


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

tlover
6/26/14, 4:24 PM
#3

#2 Hej

Sånt kan hända alla, just nu är te i fokus lite mindre aktiv än vad jag borde se till att den skulle vara.

jag lyckades hitta en "rysslandhemsida", en "rysslandsblogg" och en teblogg som tog upp samovar så jag lyckades knåpa ihop en artikel. Väldigt ytlig men det kanske inte behövs mer för dom flesta.

Jag fick en bra diskussion i tråden under artikeln 🙂

l'm back

Upp till toppen
Annons: