Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1900 ggr
[MinIda]
2013-06-28 19:24

Sommar, vad har ni gjort ?

Hej, jag hoppas ni har haft en underbar sommar såhär långt och jag hoppas ni får det bra framöver också. Men jag är lite nyfiken på vad ni har gjort 🙂

Annons:
[MinIda]
2013-06-28 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Själv har jag simmat,varit med min sköthund,varit med kompisar,varit på ett Närpes skolmusikkårs läger som var det roligaste men tyngsta läger jag varit på. Ett bra sommarminne därifrån är då vi hade grillat korv med några från b - orkestern några pojkar som bor i Närpes som vi (Mest jag) gillade att retas,prata med. Sedan när vi går till våra stugor stoppar en som heter Alexander ner sitt korvpapper med ketchup,senap på ner i mitt saftglas. Jag hatar ketchup,senap och med mina reflexer kastar jag hela saftglaset på honom. 😃

Han jagade mig länge,långt. Men tillslut fick även jag saft på mig. Jag skrattade länge åt det och även alla andra då vi kom tillbaka. Sedan blev det ju även andra hyss gjorda men det behöver vi inte gå in på 😇.

Bara för att påpeka spelade vi 4 timmar orkester per DAG och 2 timmar sektionsövning (Övning med alla som spelar det instrument man gör). Vi var 4 klarinetter + ledare.

Ps. Lägret var frivilligt och det var för C orkestern (Där jag går) och B orkestern då de inte hade haft något då de gick i C. Men roligt var det. Men vi fick även skogsarbeta och vi hade inte direkt betalat lite för lägret och jag gillade inte heller maten. Så man kan säga att jag betalade för det lite mer roliga på kvällarna. Och såklart då vi paddlade. Vi hade paddlat först men sedan så ville ingen mera paddla kl 7 på kvällen. Alla var vid bryggorna där längre bort och simmade. Men vi ville paddla så vi gick i den stora kanoten och paddlade bort till bryggan. Det var svårt med vågar och man var lite rädd för att glida över på andra sidan där vassen var för om man gled in, slapp man inte ut. Några flickor hade gjort det med den lilla kanoten och ja. Min kompis Jennifer och jag testade även lilla kanoten då inte Olivia orkade komma och den var lite mera racklig. Men mycket skratt och rädsla för att kanoten skulle tippa, eller man skulle ramlar i fanns det. 😃

Nu kanske detta blev långt och konstigt men, men. 🙂

Bilden är inte tagen på lägret. Utan vid Alesunde nära hundgården :)

Ida halvsitter i min famn, Emil är den som står brevid mig, Vallu är den som står längre bort. Dock har han lång päls här. Han är kortklippt nu :)

[MinIda]
2013-06-28 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är Vallu kortklippt 😃

Men har även andra bilder jag gärna skulle vilja visa men vill inte ta upp tråden 😊. Så ni kan titta in på http://minida.blogg.se/ om ni vill se 🙂

MissInAction
2013-07-08 16:22
#3

Men va? Jag trodde att jag svarade på det här 😮 Antagligen så hände något då jag skickade iväg inlägget.

Hehe, jag minns somrarna då jag var på läger av olika slag! 😃 Oftast var det scoutläger, men det blev även några ridläger. Vad roligt man hade!

Kanoter har man ju lite erfarenhet av också… kanoting i högstadiet… jisses vad man hittade på 😃 Visst är det lite läskigt, men också kul! Och ett roligt sätt att se natur på. 

Nu har jag ju faktiskt hunnit med delar av ett Harry Potter-konvent här i Uppsala! ♥ Det blev tyvärr delar, eftersom jag på första dagen vaknade med halsont och bestämde mig för att åka dit ändå. Men det blev värre, så jag åkte hem nästa dag efter lunch. Lyckligtvis så kände jag mig lite bättre på lördagen och fick komma dit till Kulturkvällen 😍 Det var en massa framträdanden av deltagarna, mycket underbar sång, musik och teater! ♥ Så otroligt roligt!!

Det roliga med konventet var att deltagarna var mellan 13-30 år ungefär! Jag är ju 32 och var antagligen den äldsta, haha! Vet att några av "lärarna" också är 30. Det här är en av de saker som jag verkligen älskar med Harry Potter-fandomen. Ingen bryr sig om ålder, kön och annat. Samhörigheten är enorm ändå och acceptansen är så gott som fullständig - alla älskar alla, ungefär 😎Och det är så kul att träffa folk från hela Sverige, som också älskar HP. 

Midsommar tillbringade jag hemma hos föräldrarna uppe i Dalarna, eftersom en av mina barndomskompisar skulle gifta sig där. Hon bor sedan några år i Tyskland, där hon träffade kärleken. Så det var mysigt! Kul att träffa gamla klasskompisar och bästisar som man inte umgåtts med på många år 🙂

Det är väl det som jag har hunnit med hittills i sommar. Annars har jag mest slappat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-07-08 16:25
#4

#3 Det låter som du har haft en bra barndomssommar och framförallt en bra sommar nu 😃

MissInAction
2013-07-08 16:38
#5

#4
Jaa, absolut! Kan vara lycklig 😍
Nu tänker jag bara göra mitt kvitt förkylningen också. För jag vill bada! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-07-08 16:40
#6

#5 Är också förkyld men ska bli frisk till onsdag/torsdag. För då ska jag och min bästis med mina föräldrar till Särkänniemi 😃

Har även dragit på mig något med mitt öga…

Krya på dig 🤗

Annons:
MissInAction
2013-07-08 19:40
#7

Ja då bestämmer vi nu på en gång, tycker jag, att du är frisk på onsdag! 😃 🤗

Vad gör man i Särkänniemi?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-07-08 19:54
#8

#7 Haha, ja man får ju hoppas

Särkänniemi är ett nöjesfält men där finns även delfinarium, angry birds land (Men det hör till nöjesfältet), och någon bokvärld av hundar (?). Du kan läsa mer på deras hemsida. För min förklaring blev inte bra. Här har du deras hemsida. Klicka här. 🙂

MissInAction
2013-07-08 19:59
#9

Åh där finns ett planetarium! ♥
Ja det där låter som något i min smak, älskar nöjesparker med massa karuseller och grejer 😃 Klart att du är frisk till dess!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-07-08 20:19
#10

#9 Haha, ja jag ska sköta mig. Vi far nu på torsdag så jag hoppas att jag blir frisk 🙂

[Jimmy.L]
2013-07-16 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Besökte batteri Landsort, en anläggning från kalla kriget som skulle stoppa Sovjetiska landstigningsbåtar. Dom hade ett besök i vintras av en rysk officerare. Under den guidade turen fick den ryska officeraren höra vid ett krig skulle dom civila på ön föras i säkerhet i en av anläggningarna på ön. Han blev förvånad och sa om det hade varit i Ryssland hade man skjutit alla som försökta ta sig in i anläggningen.

MissInAction
2013-07-16 19:25
#12

#11
Oj, skillnad i mentalitet och resonemang där. Säkerhet prioriteras verkligen högt i Ryssland, och då menar jag inte individens säkerhet 😮
Jag tycker det är superintressant med gamla kvarlevor från krigs- och efterkrigstiden. Mycket är ju borta eller förstört nu, men bra att det fortfarande finns och att det finns guidade visningar 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Jimmy.L]
2013-07-17 09:32
#13

Jo, när han berättade om den ryska officeraren började många att skratta. Landsort batteri är nu mer ett statligt byggnadsminne och har tur att få stå kvar. Vill man läsa om besöket som jag gjorde så finns det här. Fast hela ön är värt ett besök, man har en konstutställning runtom på ö under sommaren.

Annons:
Upp till toppen
Annons: