Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 951 ggr
MissInAction
6/3/13, 9:29 PM

Ryssland hotar med flygförbud

Ryssland vill att de flygbolag som flyger in eller genom Ryssland ska lämna ut personliga uppgifter på samtliga passagerare till de ryska myndigheterna. 

Läs mer om detta på Europaportalen.

Jag vet inte vad som ligger bakom detta och vad de vill uppnå med det. Men jag frågar mig hur det kommer att påverka turistnäringen? 
Det är redan nu lite bökigt att resa till Ryssland då det behövs visum. Och jag vet inte hur det här fungerar i praktiken.. då de vill veta vad man har för bagage? 🤔 Men det känns inte positivt i alla fall.

Det ska bli intressant att se vad mötet mellan EU-folket och Herr Putin kommer fram till, och om det går att få klarhet i exakt vad det här innebär.

Sajten är inte politisk, och därför stängs kommentarsfältet
/Sajtvärden


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ryssland hotar med flygförbud om man inte får passageraruppgifter från alla som besöker landet.
  • Redigerat 3/22/22, 8:23 PM av Moon AppleGrey
Annons:
Bjornen
6/6/13, 9:49 AM
#1

Visum behövs ju inte för mellanlandning i t.ex. Moskva för bland annat resor till många ukrainska flygplatser. St. Petersburg har också 3 dagar vistelse utan visumtvång.

MissInAction
6/6/13, 10:02 PM
#2

Nej det är ju sant. Men de flesta som åker dit är nog kvar längre än så och behöver visum. Jag tycker ändå att det verkar onödigt byråkratiskt att ställa dessa krav, även för de som bara flyger genom landet. Hade fått intrycket att ryssar var ett gästvänligt folk. Men inte myndigheterna, verkar det som? 😕


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: