Annons:
Etikettkultur
Läst 1495 ggr
MissInAction
2013-05-17 02:07

Rysslands Eurovision-bidrag 2013

Ryssland bidrag i Eurovision Song Contest 2013 är What if med 22-åriga sångerskan Dina Garipova. 
Vad tycker ni om låten? 🙂
Själv tycker jag väl att det är ingen typisk schlager, så som jag ser det, men väl en helt okej låt. Som hade blivit ungefär tusen gånger bättre om hon sjungit på ryska istället! ♥
Tycker det är tråkigt att nästan alla sjunger på engelska nu - då försvinner liksom en stor del av det fina med ESC. Meeen det är min åsikt och alla är fria att tycka som de vill😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[MinIda]
2013-05-19 08:17
#1

Tycker också det var rätt så synd att hon inte sjöng på ryska då låten skulle blivit betydligt bättre då. Och då låten inte heller är/var så typisk schlager blev jag ännu mera besviken på bidraget. Men den var nog rätt så bra alla fall trots allt 😃

MissInAction
2013-05-19 13:09
#2

Många låtar i dagens ESC-tävlingar tycker jag personligen är rätt så långt ifrån vad jag tänker mig att schlager är 😕 det har gått till att likna Idol eller liknande musiktävlingar. Allt låter likadant. Men det kan dyka upp guldklimpar som riktigt osar schlager också 😃♥ dock sällsynt.

Lite off topic, men jag gillade Anouks låt! Inte alls någon schlager tycker jag, och inte glad, men den fastnade hos mig. Tyskland var en annan favorit 🙂

Och för första gången så brydde jag mig faktiskt inte om Sveriges placering.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-05-19 15:50
#3

#2 Anouks låt var väl rätt så bra gillade dock mest Danmarks på något sätt. Finlands var ju också en favorit när man både har träffat krista och shoppat med krista 😉😃

MissInAction
2013-05-19 23:40
#4

Ohh shoppat med henne?? Hur kommer det sig? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[MinIda]
2013-05-20 19:37
#5

#3 Det är när jag spelar i orkester som du kanske vet (?). Och det är närpes skolmusikkår. Krista har själv gått i skola i närpes och är väl bekant med vår dirigent Anders. Så han ordnade så vi fick träffa krista privat och även åka till ett köpcentrum med henne. 😃

MissInAction
2013-05-20 22:32
#6

Hihi vad häftigt! 🙂 Ja jag minns att du berättade om Närpes musikkår. Jag tittade på någon video på youtube.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[MinIda]
2013-05-21 06:39
#7

#6 😃

MissInAction
2013-05-22 16:54
#8

Politiken syns även i Eurovision. Inte bara det att grannländer ofta röstar på varandra. När poängen uteblir så kan det dessutom bli en fråga för utrikesministern 😮

http://www.dn.se/kultur-noje/ryssland-azerbajdzjan 

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22609523


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: