Annons:
Etikettresor
Läst 5693 ggr
MissInAction
9/13/11, 9:22 PM

St. Peter Line

Någon som har rest eller tänkt resa med St. Peter Line

Linjen är ny för i år och trafikeras av ett fartyg vars namn är Anastasia. Tycker namnet är lite läskigt men det ser väl ut som att allt är i sin ordning. De har visumfria kryssningar. Man får läsa noga på sidan så att man inte missar något Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Momiji]
9/15/11, 6:31 AM
#1

Det låter ju kul, kanske man kan ta sig dit under lovet Glad

MissInAction
9/15/11, 9:01 PM
#2

Ja det verkar ju fint Glad

Har du någon koll på båtarna? Står att den har trafikerats kring Storbritannien tidigare.
Jag blir så paranoid när man läser om olyckor av olika slag.. på båtar och plan..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Momiji]
9/15/11, 9:28 PM
#3

Ja Glad

Det har jag inte. Är dock mer orolig för plan än båtar, så jag har ingen aning Glad

Rebbie
10/10/11, 5:12 PM
#4

Vi åkte med St. Peter Line och just den båten du nämner, tidigt i år eller i slutet av förra året, minns inte riktigt..

Mina åsikter är att det var väldigt dyrt, väldigt RYSKT (inte så konstigt kanske ;D) och tja.. en annorlunda upplevelse om man inte är van vid Ryssland. Tyckte det var lite konstigt att man köade till taxfreen och alla inte fick gå in när de ville, de släppte inte in alla samtidigt, inte vad man är van vid från Silja och Viking Line! Glad

PS bor i Finland och åkte Helsingfors - St Petersburg.

MissInAction
10/10/11, 6:36 PM
#5

#4
Köa till taxfreen alltså? Förvånad Jaha, de anledningar jag kan tänka mig är att de inte vill ha så mycket tryck i kassorna, eller säkerhetsskäl.. men om det gäller säkerhet kanske de skulle begränsa antalet resande överlag Obestämd

Kan du definiera "väldigt RYSKT"?  Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rebbie
10/10/11, 8:29 PM
#6

#5, Ja köa fick man! Man stod i en lång kö och så släppte de in en grupp i taget, antagligen av de anledningar du nämnde. Tyckte det var lite speciellt, kanske. Framåt kvällen när inte så många gick till taxfreen och den var ganska tom behövde man såklart inte köa.

"Väldigt RYSKT", Jaa… hur ska jag säga? :) Det var såklart massa ryssar! Det mesta stod på ryska, endast en liten del på finska. Tror inte nån i personalen var från Finland (varifrån vi kom). Man hörde ryska talas överallt nästan, i buffén var det rysk mat (jag & min lillebror hittade inte så mycket "barnmat" som t.ex. det klassiska köttbullar, pommes frites, pannkakor och prinskorvar osv) men jag tyckte nog att det var en intressant upplevelse ändå det hela!

Tyvärr har väldigt många i Finland fördomar kring ryssar, kan ju eventuellt ha att göra med landets historia, Finland har ju hört till Ryssland osv. Tycker det är dumt att rätt många är lite småfientligt inställda mot ryssar här…

Annons:
[Jimmy.L]
12/22/15, 12:53 PM
#7

Funderar på åka denna linje till sommaren. Det som lockar är att man slipper krångel med visum och vill uppleva Sankt Petersburg.

[Jimmy.L]
12/26/15, 8:53 AM
#8

Linjen ser ut att läggas ner tråkigt nog.

http://saint-petersburg.ru/m/travel/rubina/344129/

[krasnajaluna]
2/6/17, 10:06 PM
#9

Finns det någon båt till Sankt P som är mest för transport och inte en massa festande och stök? Skulle vilja åka dit och är tyvärr flygrädd, tacksam för svar^^

[Jimmy.L]
2/6/17, 10:24 PM
#10

Är enbart kryssningsfartyg som går dit. Just denna linje har sålt sitt ena fartyg och jag är osäker på om dom kommer att köra i sommar. Men det går åka med kryssningsfartyg som kommer till Stockholm under april - september, fast då är resan 5-8 dagar. Dom fartygen är inga partybåtar utan mer njuta av god mat och underhållning. Pris från ca 6000 om man bokar tidigt.

[memoirsofaclone]
4/24/17, 2:40 PM
#11
[Jimmy.L]
4/24/17, 2:48 PM
#12

#11 Det är samma fartyg som förut men som du säger renoverad i italiensk stil då den kommer drivas av ett bolag från Italien. Dom siktar in sig på dom asiatiska kryssningsresenärerna.

[Jimmy.L]
6/8/17, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

M/S Princess Anastasia

Annons:
Upp till toppen
Annons: