Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: allmänt
Läst 1402 ggr
MissInAction
0

Klurigt quiz om Ryssland :D

Hittade ett klurigt quiz på 20 frågor om Ryssland. Det är på engelska och man får fyra svarsalternativ på varje fråga. Testa! 😃

Do you know anything about Russia?

Själv fick jag 9 rätt. Det var flera frågor som jag tvekade på och valde bort det rätta svaret. Att jag aldrig lär mig att lyssna på magkänslan 🤦‍♂️

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bjornen
0

En fråga hade lite tveksamt svar, nämligen Rysslands historia. Ivan III enade Ryssland och kallades envåldshärskare över hela Ryssland och omvandlade Moskvastaten till Ryssland (någon gång under perioden 1480-1505). En vanlig åsikt i ryska historieböcker. Därefter grundade Ivan IV (förskräcklige) Tsarryssland 1547 i och med han kallade sig tsar. Frågan angav svaret: Tsarryssland som det första Ryssland.

Kanske det finns avvikande åsikter i engelskspråkig litteratur ?

MissInAction
0

Jo jag klurade lite kring just den frågan också, då inte något alternativ kände ssom det jag hade läst, men jag svarade det som angavs vara rätt iaf. Jag kan se om jag kan hitta något som styrker det 🙂

Kluring om Ryssland

[MinIda]
0

Fick 10 rätt. 😃

MissInAction
0

Bra jobbat! 😎

Kluring om Ryssland

[MinIda]
0

#4 Tack detsamma, du var själv också riktigt duktig 👍

MissInAction
0

Tyckte att det var svårt 🤐Och jag måste definitivt lära mig att lita på magkänslan. För den har oftast rätt ♥

Tänkte sätta ihop en till egen Kluring också men jag har inte bestämt något särskilt tema, eller om det blir blandade frågor. Vad tycker du/ni? 🙂

Kluring om Ryssland

[MinIda]
0

#6 Kanske blandat, vet inte. Tänkte själv också på det 😃