stockholm tunnelbana
jag håller på och planerar inför min sthlms-resa, kommer inte ha så jättemycket tid på mig på fredagen då jag kommer ner och jag ska ändå hinna kolla upp vart fryshuset ligger och hinna med lite shopping osv.
jag har fått klarhet i att jag ska åka den gröna linjen mot gullmarsplan, och sen byta därifrån till en tvärbana och åka en station. men då är min fråga: vart ligger tunnelbanestationen i gamla stan? : o det är ju ändå ett ganska stort område och jag kan inte minnas att jag sett nån sån station där : o jag har verkligen inget lokalsinne heller så jag känner att det är bäst att kolla upp alla adresser och grejer Innan jag åker XD
Ja det här var lite random 😃
Har själv inte koll på tunnelbanestationerna, men jag skrev in Stockholm på hitta.se och zoomade in tills jag såg alla T-banesymboler. Det finns flera stationer på den sydvästra delen av Gamla Stan. Vilken av dem som du ska ta, vågar jag dock inte svara på 😮
Å andra sidan..
En sökning på sl.se och i deras reseplanerare föreslår, om du åker från T-Centralen: Grön linje 19 mot Hagsätra, kliv av vid Gullmarsplan, och sedan promenera 800 meter till Mårtendalsgatan, där Fryshuset ligger.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
haha ;D
fast jag skulle bo vid gamla stan typ så då kändes det onödigt att gå bort till t-centralen för att sen åka tillbaks typ ;)
och jag fick förslaget att ta tvärbanan istället för att gå, och det kändes typ bättre eftersom jag annars skulle gå vilse haha, och dessutom behöva gå runt halv ett på natten.
men ja nu behöver jag faktiskt inget svar längre för jag har bytt vandrarhem till ett som ligger mitt i stan, vid hötorget, istället och dit lär jag hitta till stationen ;D
Fråga någon om vägen annars, Stockholmare bits inte 😉
# 3
nej det tror jag inte heller ;) men då är det grejen med lokalsinne haha! skulle väl kanske följa den beskrivningen i 2 minuter och sedan vara vilse igen XD