Sommar- eller vintertid ?
Ryssland har ju avskaffat vintern och har ständig sommartid. Samma beslut tog man också i Ukraina, men ändrade sig i sista minuten. Nu har frågan återkommit. Man funderar nu att ha ständig vintertid i Ukraina. Ett sätt att följa Ryssland, men göra tvärt emot.
Haha, det hela låter så komiskt
Värdesätter de inte de ljusa sommarkvällarna i Ukraina? De har ju inte midnattssol, så för dem gör det kanske ingen större skillnad?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Det är politik på extremt hög nivå.
Med enda skäl att man vill följa Ryssland eller?
Kluring om Ryssland

Man vill väl följa Ryssland men ändå inte. Det är inte lätt att ligga mitt emellan Ryssland och EU.
Nä jag har förstått såpass
Så egentligen har inte tiden någon funktion, antar jag.
Kluring om Ryssland
Haha, det där såg lite konstigt ut kanske, att tiden inte har någon funktion. Men jag menar att de drar inte samma nytta av sommartiden som vi i Sverige gör, gissar jag 
Kluring om Ryssland

De flesta har alldeles för sena morgonvanor och särskilt i städerna och det är av ondo. Människans naturliga dygnsrytm är mycket tidigare än vad de flesta vill. Egentligen borde de flesta starta några timmar tidigare på morgonen och stiga upp vid 5-tiden. Jag själv använder mig av den biologiska klockan och går alltid någon gång mellan 5 och 6 på morgonen (alla dagar) och ibland lite tidigare och särskilt under den ljusare tiden.