Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: allmänt
Läst 842 ggr
[IdaSo]
1

Medarbetaren IdaSo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla. Jag ville bara säga att jag är en ny Medarbetare på den här underbara sidan :). Lite info om mig,

Jag är en flicka som är 11 år och fyller 12 i maj. Jag har ett stort intresse för både länder och djur, men kan nästan mest om Ryssland eftersom nästan hela min släkt är därifrån. Jag har varit i Ryssland några gånger och jag tycker att det är ett underbart land.

Jag går i skola från kl 8.20 till kl 3 eller halv 3 varje dag. Jag bor i Finland och har 3 ½ husdjur. 2 gerbiler,en kanin och en sköthund. Jag spelar även i en orkester och jag spelar klarinett. Jag tillbringar den tid som blir över oftast vid datorn eller med mina husdjur. Jag har varit en gång i Ryssland i ett halvt år för jag ville se hur det var att ''bo'' där. Enligt mig är det snälla personer där och vackra städer. Jag bodde med min faster i en lägenhet i Novosibirsk. Det var väll några saker om mig själv och jag ser fram emot att få hjälpa till här på RiF. :)

Uvidimsâ - Hejdå :)

MissInAction
0

Du är varmt välkommen hit, IdaSo! Kyss

Haha, lite lustigt att ha tre och ett halvt husdjur, tänkte jag. Men du räknar ju sköthunden som halv, såklart! 
Klarinett tycker jag om. Tycker det ser så fint ut när de spelar Skrattande

Novosibirsk är en ganska ny stad, va? 
Om du vill får du gärna göra en tråd där du berättar lite särskilt om hur det är att gå i skola där, jämfört med den finska skola du går i. Eller berätta lite mer om städerna!

Jättefin bild på dig! Och nu längtar jag efter vår och sommar! ♥

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[IdaSo]
0

#1 Om du vill titta närmare på hur det ser ut när vi spelar så kan du söka på Närpes skolmusikkår. :)

Info om Novosibirsk.

Novosibirsk som ligger där transibiriska järnvägen korsar floden Ob grundades 1893 i samband med järnvägsbygget. Broar och Alexander Nevsky-katedralen byggdes som landmärken och arbetarbostäderna blev grunden till staden - Novosibirsk som också betyder Nya sibirien.
Novosibirsk är Sibiriens huvudstad, den största staden i Sibirien och den fjärde största staden i Ryssland med cirka 1,4 miljoner invånare. Novosibirsk är ett kulturellt centrum i Sibirien, här finns bland annat tillgång till all sorts kultur; arkitektur och konst, musik och teater, folklore och opera. :)

Fick hjälp av min farmor med några saker som jag inte visste själv :)

MissInAction
0

Kul! Hittade en youtube-video Glad

Ja jag tyckte att jag läst någonstans att Novosibirsk grundades i samband med att man drog järnvägen där. Rätt vanligt med de sibiriska städerna, har jag fått för mig.

Åh förresten, var det inte HK Sibir Novosibirsk som råkade ut för en flygplatsolycka för drygt ett år sedan, eller var det två..? Hela hockeylaget omkom Rynkar på näsan Bland annat svenske målvakten Stefan Liv.

Kluring om Ryssland

[IdaSo]
0

#3 Jo, jag tror det var dom (är själv inte så intresserad av ishockey). Men har hört om det, hemskt :(

MissInAction
0

Så himla tragiskt Rynkar på näsan

Kluring om Ryssland