Nya ryska filmer?
Har det kommit någon sevärd rysk film på sistone? Eller någon som är på gång? Småtittar på Rocky 4 då de är i "Ryssland" och blir inspirerad 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Puttar lite! 
Kluring om Ryssland
Kanske inte helt ny, men Brestskaya Krepost , känd i västvärlden som Fortress of War. är en Vitrysk/Rysk krigsfilm från 2010. En mycket sevärd film, klart en av de bästa ryska krigsfilmerna jag sett på senare år.
Åh hej!
Tack så mycket
Hade faktiskt inte hört talas om den filmen. Och jag gillar ju krigsfilmer så jag tror jag skulle uppskatta denna!
Kluring om Ryssland
Jag gillar också krigs- och historiska filmer. Det är en ny film på gång i Ryssland nu om Stalingrad. Den spelas just in och ska ha premiär någon gång under 2013. Filmen kommer att ha storslagna proportioner och vara i 3D, inspelningarna görs i St. Petersburg vid speciellt uppbyggda filmset.
Regissör är Fedor Bondarchuk, son till den legendariske Sergei Bondarchuk, känd för filmer som War and Peace, Waterloo mm.
Jag hoppas på att den filmen blir epic! 
Ojoj! Tack så jättemycket för tipset 
Personligen hoppas jag dock att den kommer gå att se i 2D också.
Kluring om Ryssland
En äldre film som också är sevärd är Zvezda från 2002. Den handlar om ett "special team" på uppdrag bakom tyskarnas linjer.
Ryska filmer kan vara rejält svåra att få tag på, en del släpps på DVD/Blu-ray efter ett tag här i västvärlden. Medans andra inte kommer ut alls. Vissa landar på youtube och så, men sen är det ju textningen också som man helst vill ha. Jag fattar inte mycket annars av dialogen, Haha. 

Många amerikanska filmer görs om med ryska skådespelare. Jag har själv sett några av dem.
De borde rimligtvis bara bli bättre? 
Kluring om Ryssland