Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: kultur
Läst 1306 ggr
Bjornen
1

Öppen trädgård bland ryska växter

Idag 21/7 och på söndag är det öppen trädgård bland mina 3000 olika växter, varav många är införda från Ryssland. Övriga dagar guidningar efter överenskommelse eller spontana besök vid tillfälle eller möjlighet för enskilda eller grupper. Guidningar kan ske efter särskilda tema som t.ex. ryska växter.

Björn Engström Klockarnäs Enviken (3 mil norr om Falun)

tel. 0246-23165

epost bjorn.en@telia.com

MissInAction
0

Åh. Vi kom ju hem från Göteborg i kväll. 

Dum fråga kanske men det är alltså din privata trädgård? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bjornen
0

Javisst men samtidigt en visnings och undervisningsträdgård där jag bedriver idell folkbildning i växtkännedom, trädgårdshistoria, kulturhistoria, ekologi och trädgårdsodling.

MissInAction
0

Det här framstår väldigt nördigt för mig - jag kan nästan ingenting om växter och det är ett under att mina orkidéer här hemma blommar SkämsGlad

Däremot så kan jag ju tycka att de är vackra, många av dem, medan en del mest verkar läskiga. Och jag älskar träd. Men artnamn och grejer går bara inte in i mitt huvud.

Kluring om Ryssland

DesK
0

Jag var en tyvärr alltför kort stund i Björns trädgård förra sommaren, mycket intressant och lärorikt Glad Sen har Björn varit här i min trädgård och beskurit ett antal träd och samtidigt delat med sig av sin stora kunskap Glad Många tack Björn!

/Désirée

MissInAction
0

Ja just det, ni bor ju nästan grannar Glad Bor man i Dalarna så är man väl granne med alla, hehe.. känns det som.

Kluring om Ryssland