Ryssland iFokus

Ryssland

Etiketterpolitiksamhälle
Läst 1523 ggr
MissInAction
0

Ryssland i EU?

Ja, denna tanke slog mig precis. Förvånad

Vad skulle hända om Ryssland gick med i EU? Politiskt klimat, ekonomiskt, jobbsituation, klassmässigt (om man nu får säga så) och så vidare?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bjornen
0

Det är mycket långt dit och knappast i Europeiska unionen, utan kanske när Kina och Indien går med i "Asia.Europaunionen".

MissInAction
0

Tja jag säger inte att det är troligt. Utan det jag undrade över är vad som skulle hända? Hur skulle det bli? Det går ju alltid att spåna och gissa Obestämd

Kluring om Ryssland

[Moa-]
0

Förhoppningsvis skulle människor inse att EU är en märklig institution som exkluderar samtliga utomstående… (Detta skulle särskilt märkas om Ryssland kom med utan samtliga kringliggande småländer som brutit sig ut vid Sovjetunionens upplösning.)

MissInAction
0

Ja det kanske vore bra om det skedde stora förändringar - så att det blir ohållbart. Nu såg jag på nyheterna härom veckan att det var på gång något förslag om att ha ännu mer gemensamt inom EU, något som vår statsminister kritiserade. Nu är jag så trött så jag minns inte ens vad saken gällde.. men jag tyckte det lät bra att han inte svalde det Flört

Ja det skulle ju få otroligt stora konsekvenser för "småländerna" runt Ryssland, som du säger, så jag hoppas verkligen att vi inte är på väg mot detta. Men som #1 säger också, det är väl knappast troligt. Det var mest en tanke som dök upp hos mig, som var rätt spännande att leka med.

Kluring om Ryssland

[Moa-]
0

Annars är vår stadsminister tyvärr väldigt positiv mot EU och allt vad utökat samarbete heter, så bra att även han kunde se några gränser. =)

Nej, problemen finns dock till stor del redan enligt mig, hade dock förvärrats ytterligare genom Rysslandsinträde givetvis.

MissInAction
0

De flesta i riksdagen är positiva till EU, ja Obestämd

Kluring om Ryssland

[Moa-]
0

Blir lätt så när man utgår från sig själv… =/

MissInAction
0

Haha ja. Inte länder som består av x antal miljoner medborgare.

Kluring om Ryssland