Ryssland iFokus

Ryssland

Etikettspråk
Läst 1403 ggr
MissInAction
0

Teach Yourself - Complete russian språkkurs

Jahapp då råkade jag få med mig denna språkkurs från Akademibokhandeln Oskyldig

Någon som har erfarenhet av deras kurser? 
Det är en stor låda som jag inte vågat öppna ännu, tänkte titta runt lite på nätet först och se vad folk tycker, då jag inte hade sett det förut.

1 x 448-page book
2 x 70-minute audio CD (MP3 compatible)
Online content to enrich your learning

Jag är lite fundersam över deras upplägg. De har olika kurser från level 1 till level 5. Och enligt dem själva så kan alla nivåer läsas av nybörjare - det som skiljer är intensiteten och hur pass mycket man har fått med sig när man har avslutat kursen. Om det stämmer, så borde det inte vara några problem att börja med nivå/level 4, eller hur? Obestämd Det var bara den nivån de hade. COMPLETE RUSSIAN heter den. På deras sida kan man bläddra bland de olika som finns för olika språk. Hur tycker ni att upplägget verkar?
Som sagt, jag öppnar inte paketet ännu då jag inte vet om jag kommer kunna ta till mig materialet. Jag har ju ändå läst ryska på basnivå men det är 7 år sedan nu! Gråter

Språkkursen är alltså på engelska, och jag gjorde en chansning då jag såg att den svenska versionen var kanske en hundralapp billigare och denna såg lite mer spännande ut. Men det är kanske olika vilken typ av språkkurs som man föredrar.

Den lärare som tydligen medverkar i språkkursen är Daphne West.
"Daphne West has thaught Russian for more than twenty years and is the author of six Russian courses for adults. She is a recipient of the Pushkin Medal for her contribution to the teaching of Russian" står det på baksidan av boxen.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Ingen som har erfarenhet av TeachYourself? 
Jag har fortfarande inte vågat öppna boxen och halva tiden för öppet köp har gått. Vete fasen hur jag ska göra.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland