karta på Ryssland
Jag tycker att kartan på Ryssland (som ligger som en tydlig vinjettbild) ska vara korrekt och att inte de ryska öarna ska ligga utanför Ryssland.
Ja det håller jag med dig om, Bjornen.
Jag är påväg till jobbet nu så jag hinner inte ta itu med det än men jag ska leta ny bild när jag kommer hem. 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag åkte till jobbet och vände, känner mig lika förkyld i dag som i fredags
Du, det var inte lätt att hitta en vettig karta på Ryssland. Fattar inte hur det kan vara så svårt? Jag letar på flickr och de bilder man får låna där, de andra bildsidorna jag kollat på hade inga träffar i mina sökningar
Var hittar jag kartor? 
Kluring om Ryssland

Rysslands karta ger 46 miljoner träffar. Hur de är skyddade vet jag inte.
Nej det är just det att det ofta inte framgår 
Kluring om Ryssland
Okej jag hittar en del kartor på wikipedia som man får använda. Men de flesta är inte nyare än 2008 och 2009.
Kluring om Ryssland
Den här är den bästa jag kunde hitta..
Kluring om Ryssland
Vet inte riktigt vilken/vilka kartor du skulle vilja se, men den här kanske duger?
http://maps.yandex.ru/?ll=103.682149%2C65.084965&z=3
Det är inte bara kartan över Ryssland utan över hela världen, man kan zooma in och ut; zoomar man tillräckligt in då kan man se alla små detaljer, bl.a. öar :)
Men - allt är på ryska..
Oj, precis tänkte publicera kommentaren och så hittar jag en karta på engelska!
http://maps.at.ua/blog/card_of_russia_in_english_language/2009-05-30-100
MissInAction, är det något sånt du letar efter?
Ja den första kartan var ju tydlig. Kruxet är att jag måste ha en bild som jag kan lägga in i en artikel, så att det blir rätt Ryssland som visas
och då verkar många av kartbilderna jag hittade på wikipedia vara lite föra gamla. Men ni vet bättre än jag 

Kluring om Ryssland
Ja den där var ju perfekt! Men den bilden får man inte låna, tror jag? Det står inget om det så jag antar att man inte får. 
Kluring om Ryssland
Nej, låna kan man inte.. Jag har provat att "spara bild som" och det verkade fungera men nu vet jag inte vad som hänt, kan inte hitta den på datorn.. märkligt..
Jo man kan ju alltid spara en bild. Men det betyder inte att man får använda den
Vad tror du om bilden i #6 ? Den får man använda.
Kluring om Ryssland
jaha, du menar så.. jag var inte riktigt vaken imorse :)
Tja, det är väl inget fel på #6 tycker jag, den ser skaplig ut, om du inte behöver ngt särskilt fint förstås.. Förresten, du har tidigare skrivit att du hittat några kartor som inte är nyare än 2008/2009, men Ryssland ligger fortfarande inom samma gränser, det har inte varit ngn ändring på den fronten, så det är väl helt ok med dem kartorna kan jag tänka mig :)
Får man fråga vad artikeln kommer att handla om? 
Är det så? Ja du har nog rätt.
Det är att jag har tänkt ersätta en bild till en artikel som redan ligger uppe, "Fakta om Ryssland" heter den.
Har du önskemål om något särskilt tema för artikel?
Kluring om Ryssland
Ja Rysslands territorium/gränser har inte ändrats sedan 1991 då Sovjet föll, så om du har hittat någon fin karta daterad efter det året går det jättebra att använda den. Annars är #6 helt ok.
Jag tänker kanske lite trögt idag men jag trodde att du håller på att skriva någon artikel och behöver en karta.. :) hehe..
Nej, inget särskilt tema jag tänker på faktiskt.. Inte just nu iaf :)
Jamen nu har jag hittat en som bör fungera! Hoppas att ni blir nöjda med den
Haha ingen fara, inte är du trög! Det är säkert jag som varit otydlig. Säg gärna till om du har något önskemål om artikel!
Kluring om Ryssland

Nu är det en riktigt bra karta.
Jag tyckte väl det 
Kluring om Ryssland