Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: språk
Läst 1999 ggr
[Momiji]
0

Univerbs ryska språkkurs

Någon som har testat denna? Hittade den idag då jag var och handlade och bestämmde mig för att köpa den och prova

MissInAction
0

Inte testat. Faktum är att jag gick och sneglade på såna kurser för flera år sedan, men då hade jag inte riktigt råd. Nu har jag råd, men har glömt bort att de finns! Förvånad
Jag måste leta upp dem igen. 
Säg till när du hunnit testa! Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Haha, vi får köra konversationsövningar via Skype eller liknande sen Flört
Det vore faktiskt inte en sån dum idé. Sånt måste ju finnas redan? Jag menar sådant som inte är organiserat inom utbildningar, utan mer privat.

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Har hunnit lyssna igenom "vanliga uttryck" nu(hälsningsfraser o.s.v.). Upplägget är inte riktigt det bästa tycker jag. Hade gärna sett att man fick frasen på ryska upprepad flera gånger innan man gick vidare. Nu fick man höra den en gång långsamt och en gång i "normalfart" sen gick man vidare. Men det går ju att spola fram och tillbaka lite hur man vill så det går ju att ordna. Annars tror jag den är ganska bra kursen

MissInAction
0

Aha, det låter lite hastigt kanske. Men det är alltså CD-skivor? Och .mp3 såg jag.

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Jo, det är både vanliga cd-skivor och en mp3 skiva Glad

MissInAction
0

Det är ju trvligt att även språkutbildningarna hänger med lite i utvecklingen Cool

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Jo, annars hade man väl fått 20 kassetband istället Tungan ute

Följer även med ett häfte där det står ut man uttalar bokstäverna i det kyrilliska alfabetet

Turfaren
0

Malmö högskola ger en nybörjarkurs i ryska som distanskurs på internet.

[Momiji]
0

Oj vad långsamt detta går för mig. Har inte lyssnat på skivorna på jättelänge nu. Får ta och skärpa mig

Turfaren
0

#9 Lycka till!

MissInAction
0

Jag är också sugen på att testa! Men när det gäller att lära sig språk på egen hand, så vet jag inte hur jag fungerar.. om jag fungerar! FörvånadTungan ute
Sedan behövs ju någon att träna konversation med.

Kluring om Ryssland

Farwuq
0

Själv begriper jag inte ett skvatt ryska och uttalar det jag försöker med så illa att det är skrattretande.

Min fru däremot, talar ryska så bra att ryssarna tror att hon är en infödd ryska och har språket som modersmål.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MissInAction
0

Är du kanske tondöv? Foten i munnen

Kluring om Ryssland

Farwuq
0

Ja, jag är döv för mycket.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MissInAction
0

Kyss
Brukar det inte vara så att man tycker att man själv pratar jättekonstigt när man hör det?
Om du förstår hur språket är uppbyggt och hur du ska använda det så finns det väl inget som hindrar Glad

Kluring om Ryssland