Ryska flaggan
När jag var yngre när Ryssland blev Ryssland från Sovjetunionen så lärde jag mig ett stycke på hur jag skulle komma ihåg vilka färger och i vilken ordning dom var i. Jag hade som ett specialintreese på den tiden och det var flaggor.
Vi
Blev
Ryssar
Alltså så är det första bokstaven i dessa ord som blir så här vit, blå och röd. Enkelt va?
Åh! Det var ett smart sätt att lära sig komma ihåg ordningen. Har själv problem med att komma ihåg vilken ordning färger på flaggor har
Ja visst var jag smart. Hihihi!
Som sagt var jag expert på alla flaggor INNAN Joguslavinen(stavning?) bröts upp och sen har det hamnat i skymundan.
Ja 
Själv är jag ganska dålig på flaggor i allmänhet. Rysslands och Irlands är väl dom jag kan förrutom den svenska.
Förresten, vet någon varför Rysslands flagga har just dessa färger?
Skall se om jag får skriva en artikel om detta för jag gillar flaggor. Skall PM:a sajtvärden så jag får vara med och skriva den. :)
Låter bra 
Nu, EmiliaP, är du artikelförfattare här!
Visst är det en smart ramsa! Den har hjälpt mig. Har för mig att esterna fick lära sig ramsan också i skolan, när Estland blev sovjetiskt… vi blevo ryssar. Hur som helst så är det smart!
Jag kan inte komma på om jag läst varför ryska flaggan ser ut som den gör, fastän jag läst så mycket om rysk historia, men det kan ju vara så att den informationen har försvunnit i mängden 

Ser fram emot en artikel om flaggan!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Nu finns artikeln uppe. Du kan ändra på Framsidan sen för det kan inte jag göra. :)