Vasaloppet 2012
1 minut kvar till starten
Trots att jag gick och la mig kl 02 så hade jag ställt klockan på halv åtta och lyckades ta mig upp. Uppvuxen i Lima som ligger 2.5 mil söder om Berga by där de startar, så jag har varit med vid både starten och i Evertsberg med olika service när jag var yngre. Kul med folkfest
Någon mer som följer evenemanget? Någon som har åkt?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
och Jörgen Brink segrade igen 
Jag hejade på Daniel Tynell, men han kom ju tvåa och det är ju inte dåligt det heller, några centimeter efter. Det var ett intressant lopp!
Nu ska jag själv snart bege mig ut i det fina vårvintervädret. Det är några plusgrader i solen och trots det så ligger det frost kvar i många träd, vackert 
Kluring om Ryssland
Någon gång, innan jag fyller 40, så ska jag åka Tjejvasan! *lovar* 
Kluring om Ryssland
Såg från minut 44 tills första svenska kvinna kom in i mål 
Lite segt att ta sig upp före 08? 
Jag tycker det är mysigt att se det på TV när man är nyvaken. Konstigt hur det kan vara så intressant att se hur människor åker 9 mil på skidor! Haha xD
Det är spännande att vara med om att hjälpa till eller bara titta på loppet live också, en riktig folkfest är det 
Finns ju faktiskt en och annan ryss som kör loppet också.
Kluring om Ryssland
Nä, var hemma hos föräldrarna och mamma bestämde sig för att se en film innan, så vi missade starten 
Ojoj, då är man morgonpigg om man ser en film före kl 8 på morgonen, en söndag! 
Kluring om Ryssland
Jopp, vi steg upp strax efter att pappa kommit hem från jobbet
Vanligtvis ser hela familjen vasaloppet tillsammans, men pappa hade jobbar 12 timmars natt, så han sov
Huua, förstår att man vill sova då
Jahapp, man kanske skulle se om sportaffärerna har rea på vintergrejer, så man kan köpa sig ett par skidor med tillbehör?? Om jag ska kunna träna inför kommande säsonger
Jag tvivlar på att mina barnskidor fungerar.
Kluring om Ryssland
Ja, då kanske det är bäst att köpa nya. Själv kommer jag vara nöjd om jag aldrig mer behöver ställa mig på ett par skidor så länge jag lever 
Jasså, varför då?
En solig, mild vårvinterdag i skogen är ju hur mysigt som helst! Fast, här i Uppsala lär det ju bli spår där folk trängs så fort det blir finväder.
Kluring om Ryssland
Har aldrig i hela mitt liv åkt skidor frivilligt, har tvingats varje år sen jag var liten fram till jag gick ut högstadiet. Så tvånget har förstört mycket. Sen att man blir påminnd om det varje vinter då det är skidskytte på tv:n och man får höra att om man bara åkt skidor och inte slutat med skyttet så hade man kanske stått där själv. Så skidor ligger inte så högt upp på min lista.
Jag förstår. Tvång är aldrig bra 
Lyckligtvis kan man njuta av naturen och årstiderna utan skidor!
Kluring om Ryssland
Japp