Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: allmänt
Läst 1202 ggr
Wand
0

Snabbhjälp: Leva i Ryssland

Hallå! 

Vi har just i skrivande stund ett 2-timmarspass där vi ska ta fram så mycket information som möjligt om hur det är att leva i ett utvalt land, vilka likheter samt olikheter det finns jämfört med detta land + Sverige etc.
Livsvillkor är huvudämnet. 

Jag valde självfallet Ryssland!

Det är svårt att verkligen få rätt information enbart från att läsa resefakta eller information ifrån wikipedia, därför ber jag nu om er hjälp! 

Ni som bor, har bott eller i alla fall har besökt Ryssland (eller på annat sätt vet hur det är att leva där), hur är det egentligen? Vad är olikheterna och likheterna mellan Ryssland och Sverige? Hur ser livsvillkoren ut för ungdomar och äldre, hur är det att leva där? Fattigt, rikt?

Osv. 

Tacksam för djupgående svar, då jag behöver all information jag kan få tag på, länkar till bra information emottages också glatt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
0

Oj! Detta ser jag först nu Obestämdhar varit på jobbet i 12 timmar.
Jag antar att du behövde informationen på förmiddagen i dag? Eller är det fortfarande aktuellt? Hoppas du hittade det annars!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
0

Det är fortfarande aktuellt! Vi hade de två passen till att just finna informationen, så det bästa hade ju varit att få det på en gång så jag hade något att pyssla med, men har en vecka på mig att pussla ihop allt så it's not too late! ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
0

Jag önskar jag kunde hjälpa dig, Wand,  men jag har faktiskt inte något att komma med Gråter
Det jag har med mig är bok- och filmkunskaper och sådant som jag snappat upp från att ha pratat med människor som bott där, men har inga egna erfarenheter. 

Har du hittat relevant information än?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland