Ryssland iFokus

Ryssland

Etikettresor
Läst 1895 ggr
micke87
0

transsibiriska järnvägen

Hej

tänkte kolla om det finns någon på siten som har rest sträckan och som kan dela med sig av lite info om hur lång tid man bör ha på sig om man skall åka den, vad det kostar, om det finns någon resebyrå eller liknande som ni rekomenderar samt om det finns något särskilt man skall tänka på?

Mvh

micke

Mitralis
0

Jag har tyvärr ingen aning, men jag skriver en liten rad här för att få läsa svaren Glad

[Momiji]
0

Välkommen hit!

Har själv aldrig åkt sträckan, men hittade denna sida. Har inte hunnit kolla igenom den ordentligt, men det verkar finnas en del information där iallafall Glad

micke87
0

jo jag har kikat lite där innan med men alltid bra med fler åsikter =)

MissInAction
0

Hejsan, kul att du hittade hit Glad

Personligen har jag inte rest alls i Ryssland, ännu. Iventus har funnits länge och de anordnar språkresor också. Om de är bra och prisvärda vet jag inte heller, men om de är dåliga så borde det ha framkommit tycker man.

Det jag har hört är att man absolut inte ska stressa, utan hellre planera in extra tid. Så att man hinner njuta av resan Glad

Åh vet du vad! Jag känner att jag inte riktigt kan hjälpa till med just det här, men jag kom ihåg en helt fantastisk grej som jag upptäckte för något år sedan Skrattande
Google har en sida där man kan göra resan virtuellt. Och som om det inte vore fantastiskt nog, så kan man välja bland några olika böcker och musik att lyssna på medans man "åker". <3
http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

Detta kan man ju roa sig med tills man tar sig dit på riktigt.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Emo
0

Jag ska fråga min son när han kommer hem till våren. Han tillbringar vintrarna i Thailand och häromåret tog han den vägen dit.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Turfaren
0

#4 En vän till mig var mycket besviken på Iventus, när hon hade rest med dem. Det är några år sedan, men jag har stort förtroende för henne och skulle inte resa med dem förrän jag hör någon som är nöjd.

MissInAction
0

#6 Ajdå. Tråkigt att höra :( Vi kanske skulle efterlysa fler upplevelser med Iventus här på sajten. Jag hinner inte skriva något just nu för jag är påväg till en hockeymatch.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

micke87
0

Hej

Har inte jättemycket tid till att skriva just nu men får börja med att tacka för det varma välkommnandet.

#5 Ja gör gärna det, det skulle uppskattas.=)

får hoppas på att någon som åkt nyligen hittar hit =)

mvh

Micke