Gott nytt år på er!
Imorron är sista dagen på detta året. Många saker har hänt, både bra och mindre bra(vissa rent förjävliga). Nu håller jag tummarna för att avsluta detta året på topp och att nästa år blir underbart.
Morgondagen kommer jag att spendera med mina kaniner och min hamster. Baka pizza och se "Grevinnan och betjänten" och sen se någon film. Till tolvslaget blir det en apelsinjuice(eftersom jag fortfarande är på sockerdricksförbud från tandläkaren) att skåla i 
Målet som jag satt upp för 2012 är att försöka bli av med tandställningen och läsa ut alla böcker som jag har liggandes överallt i lägenheten.
Kommer även få hem(minst) 2 nya husdjur under 2012, 2 råttor som jag hämtar hem i slutet av januari. Hoppas även att lilla Mejram ska få uppleva sin 1 års dag(1:a mars).
Har 2 resor inplanerade under 2012 också. I maj åker jag ner till Stockholm under en helg och passar på att svänga förbi dalarna också. Sen till midsommar kommer jag fara iväg tillsammans med större delen av släkten på mammas sida till Mallorca 
Lite sepparationsånget kommer man väl ha för att man saknar djuren, men det ska nog gå bra.
Om allt går som planerat har jag även tänkt att försöka hinna med en resa till Ryssland också. Skulle vara jättekul att äntligen komma dit 
Men, jag hoppas att alla får en trevlig nyårsafton och en trevlig start på det nya året 
Här kommer en Gott Nytt År-hälsning från mig också! 
Vilken fin dukning, Momiji! Det ser både lyxigt och hemtrevligt ut.
Det låter som att du kommer in i ett år fyllt av upplevelser.
Det bästa, och kanske läskigaste, är att man inte kan säga något om framtiden. Vi vet bara vad som har hänt. Och vi kan leva i nuet. Vi kan ha planer och sedan är det upp till oss och våra medmänniskor att se förverkliga dem
Nyårsafton här kommer troligtvis att spenderas mestadels hemma. Jag ska laga oxfilé med madeira-sås, tänkte göra det här receptet fast med potatisgratäng istället, hittade ingen rättika.
Kommer dricka vatten och äppelcider under dagen
Visst gillar jag vin men det är inte nödvändigt, känner jag.
Året som gått har bland annat bjudit mig på ett Nystartsjobb på en förskola, ett 230-årskalas i Dalarna, världspremiär av en tysk film samt tillhörande väldigt lokal filmgala på Åland, sista Harry Potter-filmen
samt förlust av 12 kg och en massa centimetrar på kroppen, jag har blivit några storlekar mindre och ännu mindre ska jag bli, mår så bra av lågkolhydratkost
Under 2012 så hoppas jag innerligt att jag och sambon kan flytta till lägenheten som sakta, sakta håller på att renoveras. Det är en tvåa så det är inte så mycket större än nu, men det är flera rum att röra sig i!
Jag hoppas att min förlängda anställning ska bli bra och att jag även kommer att hitta ett nytt jobb som säljare i butik, alternativt i stall (ja jag vet, stora kontraster
)
En sak som är bra med en fast inkomst och större bostad är ju att man kan börja planera för en liten
Man blir ju inte yngre…
I April åker jag med på LCHF-kryssningen till Åbo. Det blir en massa föreläsningar, träffa människor som jag hittills bara känner via internet, samt god mat och zumba!
I vår så tänker jag se till att jag kommer iväg till Warner Bros Studio Tour för att se Harry Potter-utställningen. Åh vilken lycka det skulle vara! <3
Oj vad långt det här inlägget blev. Jag har gått i tankarna att skriva en kortare årskrönika på Facebook men det har inte blivit av ännu, det kanske är dags att ta itu med det!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tackar, dukningen är den jag gjorde nyår 2009-2010(Sagan om Ringen-tema hade vi då). Men både jag och Alex(som vi alltid är hos på nyår) har haft några dåliga veckor nu i slutet av året och har därför ställt in det vanliga nyårsfirandet och firar på varsitt håll.
Låter som att du haft ett trevligt år, och kommer få ett trevligt år också 
Har nyss fått ett meddelande av moster att vara på stand by för att hon kanske behöver hundvakt ett tag imorron
Egentligen skulle jag vara hundvakt hela nyårshelgen, men resan hon skulle på ställdes in. Men jag kanske får leka med hunden ändå imorron 
Yay för att vara hundvakt! 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Japp 
Gott nytt år.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland