Ryssland iFokus

Ryssland

Etikettoff-topic
Läst 1044 ggr
[Momiji]
1

God jul allihopa!

God jul på er!

Har bara 1 julklapp kvar att slå in, pappas. Men jag måste hitta min häftapparat innan. Japp, jag häftar ihop pappas julklapp så det ska bli extra svårt att öppna.

Imorron blir det att fara till mamma oh pappa och äta gröt(dom andra ska väl äta grisrumpa, men som vegetarian skippar jag den biten). Tyvärr blir det ingen uppesittarkväll i år, så jag får ta och fara hem till mina bäbbar(kaninerna och hamstern). Sen drar hela julcirkusen igång.  Ska till mamma och pappa på julaftonsmorgonen, klockan 11 far vi till farmor och farfar, sen till mamma och pappa igen strax före 15 för att se Kalle Anka och vid 17 far vi till mormor och morfar. Kommer nog tillbaka hem vid 21 tiden och då är det mys med djuren.

Hoppas ni alla kommer att ha en riktigt trevlig jul! Glad

MissInAction
1

God Jul! Skrattande Tänk, om 25 timmar börjar Julafton…

Hehe, du har ett fullspäckat schema ser jag. Liknande ser det nog ut i många familjer! Och alla beklagar sig över att det är så mycket fixande och donande och rännande. Men ändå tycks man inte vilja förändra något. För julen ska ju vara som den alltid har varit, eller?? Flört
Jag hoppas att du får en trevlig dag! Med god veg-mat till dig då naturligtvis. Och så Kalle.
Här är en länk till väldigt rolig läsning om just svenskarnas tradition att titta på Kalle Anka varje jul. Och hur hela Sverige stannar. Allt skrivet ur en utländsk människas perspektiv! Texten är rätt så lång och den är på engelska, men om du klarar språket så rekommenderar jag att du tar dig tid att läsa, det är värt det och man får lite perspektiv på saken, haha Skrattande
Länken finns här

Våran julafton blir annorlunda i år. Vi brukar alltid fira här hos mina föräldrar, men även min syster med familj (tre tonåringar) brukar komma hit så det brukar vara fullt hus! Nu firar de hemma hos sig på Åland (med en liten bäbis) så det är bara jag och min pojkvän samt mina föräldrar i år. Men vi ska ha det lugnt och skönt, med lite stress för att få iordning jullunchen gissar jag, haha, Så att vi alla kan sitta och titta på Kalle Anka sen Flört Och sen är det naturligtvis Karl-Bertils jul och så Tomten! 
Får se vad mer vi kommer titta på. Jag har säkert glömt något väsentligt.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Det är nog svårt att hitta en familj som är mindre stressad än våran när det gäller jul(ifall man bara räknar med dom som firar jul). Den får bli som den blir. Förra årett hade jag granen uppe 1 månad i förväg, och i år har jag inte ens hämtat upp den ur förrådet än. Blir att göra det ikväll Glad

Får läsa igenom texten senare, av någon anledning har jag inte tagit på mig glasögona än Oskyldig

I år har jag dock bestämmt mig. Nu ska jag äntligen slippa att se "kan du vissla johanna"
Har aldrig riktigt gillat den filmen men likt förbenat så är det alltid någon som ska ha en att titta på det. Så i år ska jag ge det i julklapp till mig själv att slippa kolla Glad

MissInAction
0

Jag förstår vad du menar. Den filmen är sorglig och liksom eländig på nåt sätt. Lite söt, men jag tycker den är jobbig att se på. Har svårt för ungen :p

Kluring om Ryssland

DesK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar er alla en riktigt skön och god jul! Glad

/Désirée

[Momiji]
0

Precis, så i år ska jag skippa det :) Har läst igenom texten nu, skrattade så tårarna rann :)

[Momiji]
0

Fin bild DesK :)

Bjornen
0

E Gâlê Go Jul.

Nu när det har ljusnat på julaftonsmorgonen ska granen in och kläs. Om det är kallt ute kan granen få komma in på kvällen före julaftonen, men annars aldrig. Idag är det ju bara julafton och julen börjar på juldagen.

Men skulle vi följa rubriken så skulle granen vara kvar ute ytterligare två veckor.

MissInAction
0

Åh vilken fin bild DesK! Glad

Jag ska strax släpa med mig pojkvännen ut på en liten julaftonspromenad. Sedan blir det jullunch innan vi sätter oss för att titta på Kalle Tungan ute

Kluring om Ryssland

[Momiji]
1

Hoppas ni haft en trevlig jul. Kom hem för lite mer än 1 timme sedan. Hälften av julklapparna är kvar hos föräldrarna så jag får fara och hämta dom imorgon(typiskt att det är just den halvan med böckerna som inte följde med hem ikväll Obestämd).

I matväg blev det laktosfri gröt till frukost, farmor och farfars hembakta rågkaka till lunch och veg. burgare och mormors ostpaj till middag. Självklart blev det mormors risalamalta och hemmagjord hallonsås(från mormor och morfars egna hallonbuskar) till efterrätt.

Imorron blir det middag hos moster och jag ska få träffa mina blivande råttor för första gången(som för övrigt redan har fått namn fast jag inte träffat dom än, Rosetta och Layla) Glad

Hoppas ni haft en trevlig julafton och ha en fortsatt trevlig julhelg Skrattande

MissInAction
0

Åh vad fick du för böcker då? Glad

Ris a la malta hann vi inte med här Gråter Jullunch före Kalle och sedan gröt vid 20-tiden. I morgon åker jag och killen hem till Uppsala igen. Får la fixa det hemma istället någon dag! Det hör liksom till julen. Helst med hemkokt hjortronsylt… även om hallon också låter gott!

Nu ska vi natta här för att orka gå upp hyfsat tidigt i morgon!

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Kommer faktiskt inte ihåg vad alla hette, men en av dom hette "Emylie" om jag inte minns fel.

Nu blir det en lugn morgon hemma tillsammans med kaninerna och hamstern innan det är dags att fara till föräldrarna och packa ihop julklapparna som blev kvar. Sen blir det ju middag hos moster och sen är julen över för våran del Glad