Ryssland iFokus

Ryssland

Etikettkultur
Läst 1369 ggr
[Momiji]
0

Musik och dans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har för ett tag sedan kommit hem från Världsmusikfestivalen. Det var sång och musik fråm hela världen.

Tyvärr var det inte så mycket rysk musik men vi fick lära oss lite ringdanser som visst ska förekomma i Ryssland.

Hann inte med hela festivalen men det jag hann med var roligt, jag kan till och med säga att jag dansade fötterna av mig

MissInAction
0

Ajajaj! Är det en stukning? Skrikandes

Var håller denna festival till? Måste vara nånstans uppe i norr Glad Det låter iaf som en himla trevlig tillställning, tycker jag! 
Fanns det någon indisk musik, tro?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Ja, eller någonting. Höll på att vrida hela benet ur led så alla muskler från precis ovanför knät och ända ut i tårna är svullna och värker(tog 40 minuter att gå från föräldrarna när jag lämnade bilen och vanligtvis tar det 10 minuter. Och det efter att jag hade knaprat värktabletter)

Den är på Studio Acusticum, en byggnad som är ihopbyggd med Musikhögskolan här i Piteå.

Hörde ingen indisk musik på dom konserterna som jag var på. Festivalen är ganska ny(detta var bara andra året) så den har nog inte hunnit få in alla inslag. Saknade ordentligt med rysk musik, indisk, irländsk, italiensk, tysk och någon form av asiatisk musik. Dock är festivalanordnaren min musiklärare så jag ska prata med han till veckan och föreslå att dom tar in mer av dom ländernas musik Glad

MissInAction
0

Aj, du har ordentligt ont förstår jag Rynkar på näsan en annan stukade båda fötterna inom en månad för några år sedan. Inge kul. Men då var det iaf "bara" fötterna!

Spännande med nya festivaler, och de är ofta lättare att påverka också eftersom det kan ta ett tag att så att säga forma sig Glad du får lobba lite för det du tycker om! Hehe..

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Aj!

Jo, pratade med läraren idag på skolan(träffade han inte igår) och sa att jag gärna hade hört mer(speciellt) irländskt och ryskt. Han hade faktiskt försökt få tag i band som spelar de ländernas musik, men hade inte lyckats hitta några. Så han skulle satsa extra mycket på att hitta det till nästa år Glad

MissInAction
0

Det var ju bra, att han har försökt Glad kanske någon här på sajten har någon kontakt eller något förslag?

Kluring om Ryssland