Ryssland iFokus

Ryssland

Etikett: allmänt
Läst 1928 ggr
Bjornen
0

Ryssland har avskaffat vintern

I juni beslöt Ryssland att avskaffa vintern och de ska ständigt ha sommartid. Även Ukraina följer ryska lagen. Sådana frågor måste Ukraina följa de ryska lagarna eftersom delar av Ukraina har ryska lagar (Sevastopols kommun).

MissInAction
0

Ser man på.
Undrar varför vi inte följer deras exempel? Jag vill också avskaffa vintern Oskyldig

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bjornen
0

Redan förra året förbereddes beslutet när tidszonerna justerades och en zon togs bort.

DesK
0

Inte heler jag fattar vitsen med sommar- och vintertid! Jag tycker att det vore bäst att alltid ha sommartid, eftersom det då är ljust längre på eftermiddagen, även när det är som mörkast!

/Désirée

MissInAction
0

Ja, med tanke på hur länge det är mörkt på morgonen under vintern så känns det onödigt att få en timme "ljusare" då tack vare vintertiden. Finns det något annat argument egentligen? Obestämd

Kluring om Ryssland

DesK
0

Jag vill minnas att det enda argumentet för att hålla fast vid vintertiden är att det är den tiden som är "normaltiden" här i våra trakter.

/Désirée

MissInAction
0

Ja Vintertid är nog den normala. Jag drar den slutsatsen med tanke på att det i almanackan står "Sommartid börjar" och "Sommartid upphör". Aldrig något om vintertid Skrattande

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Det var ett väldigt dåligt sätt att komma fram till att Vintertid är den "riktiga" tiden, märkte jag när jag hade postat inlägget.. haha.. nåja, den bjuder jag på.

Kluring om Ryssland

DesK
0

#7 Nej det är ju helt korrekt som du säger i #6 Glad

/Désirée

[Momiji]
0

Smart tycker jag, har aldrig förstått vitsen med att ställa om klockan(kanske för att här är det ljust dygnet runt på sommarn och mörkt i stort sett dygnet runt på vinternTungan ute)

DesK
0

#9 Ja här i Norden är det ju så, men i resten av Europa är det ju inte så och de kör också med sommartid och vintertid.

/Désirée

[Momiji]
0

# 10 Ja, det är sant Glad

Bjornen
0

Sommartiden beror ju på att alltför många inte vill vakna på morgonen. Min biologiska klocka berättar att det är morgon i 5-tiden. Något tidigare på sommaren och något senare på vintern. Det är den normala rytmen som det konstgjorda lyset har saboterat.

Bjornen
0

Ukraina har ändrat sig och den 18/10 beslöt Ukrainas riksdag att upphäva beslutet att inte återgå till vintertid. Alltså ska Ukraina fortsätta att ha sommar- och vintertid. Redan nu varnas för stora förseningar i tågtarfiken mellan Ukraina och Ryssland.

Stor förvirring hos befolkningen !

MissInAction
0

Ajdå, jag undrar varför de skulle vela fram och tillbaka Förvånad

Kluring om Ryssland

[Momiji]
0

Nu vart det iallafall dags för oss att ställa om klockorna Glad

Bjornen
0

Jag kör med Ukrainsk tid eftersom jag kommer att vara där om knappt ett dygn och har därför inte rört klockan än. Det får bli när jag kommer hem.

[Momiji]
1

# 16 Lika bra det, ta gärna bilder och visa för oss då du kommer tillbaka Glad

Tride
0

Ja, upphäv det här med sommar/vintertid. Borde vara förbjudet enligt lag att trixa med tidsuppfattningen på det här sättet. Det förvirrar de flesta av oss, och många blir rentav sjuka.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen