Rysk konst
Klockan 20.00 på lördag på kunskapskanalen är det ett program som handlar om rysk konst
Det måste jag försöka se!
Undrar om de kommer ta upp den ryska nationalskatten?
/Désirée
Vad snabb du var att svara där, DesK!
Ja, Lördagkvällarna på TV är ju inte så överdrivet spännande så jag ska försöka komma ihåg det 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
# 1 Ingen aning. Det var bara ett kort reklaminslag
I kväll sänds detta!
http://www.tv.nu/p/11100820002055kunskapskanalen--p
Kluring om Ryssland
Bara nån timme kvar nu 
Ja trodde att det skulle vara mer av sådant men programmet gav en annan bild än jag tänkt. Det blev en historielektion
Vilket iofs inte är dumt, för det berättar ju varför viss rysk konst finns och varför den har den status den har osv. Jag tycker det var superintressant!
Men jag fattade det innan programmet som att det skulle bli en serie. Ska resten av programmen handla om rysk konst också, eller vad kommer sen? 
Kluring om Ryssland
Ja 
Så här står det i beskrivningen på TV.nu om nästa vecka:
"Konsthistoria. Avsnitt 2 av 3. Sankt Petersburgs stora byggprocess startade i början av 1700-talet då olika europeiska arkitekter fick bidra till förändringen. Suprematismen skapades av Kazimir Malevitj i och med hans verk med en svart kvadrat på vit botten målad 1913. Även 16/10 och 18/10."
Så det borde ju vara en serie då. Såg det nyss, trodde som skulle gå vidare till nått annat ställe i nästa avsnitt. Men så var det inte
Då vet man vad man ska göra nästa lördag också 
Var i Stockholm igår och hann tyvärr inte hem. Vet ni om det går i repris?
/Désirée
Jo, det går på tisdag 22.00
Aha vad spännande! Det visas alldeles för lite om Ryssland på tv. Och just SVT är väl de som visar mest. Kunskapskanalen, yay!
Det blir en riktigt kulturell dag för mig nästan Lördag då.. först medlemsmöte med Harry Potter-föreningen som jag är med i (jag vet, ultranördigt!) med efterföljande inspirationsmöte för vår föreningstidning. Och sedan rysk konst på kvällen! *myser* 
Kluring om Ryssland
Jo, det är sant. Skulle vara kul om dom visade mer om Ryssland på tv. Alldeles för lite av det.
Låter mysigt. Själv ska man bli sminkad på lördag(helt gratis
) och sen blir det väl det vanliga fotbadet med massage som jag kommer ta medans programmet går, riktigt mysigt 
Kul!! Jag är sminknörd också så det låter jättetrevligt tycker jag 
Och fotbad.. mysigt!
Kluring om Ryssland
Ja 
Min käre sambo hade spelat in första avsnittet åt mig, så jag såg det härom dagen. Det var ju intressant och spännande. Precis som ni säger det visas på tok för lite om Ryssland i teve
/Désirée