Annons:
Etiketterpolitiksamhälle
Läst 2862 ggr
Bjornen
2013-07-18 19:08

Endast ryska körkort giltiga i Ryssland

Ett nytt lagförslag är på gång att endast ryska körkort ska vara giltig i Ryssland och ska gälla från 5 november. Man diskuterar om att man måste ha teoriprov innan man kan erhålla ryskt körkort från internationellt körkort.

Annons:
MissInAction
2013-07-18 19:20
#1

Ajdå. De gör det verkligen inte enkelt för folk att turista i landet 😕
Viisst är det skillnad på körkortsteori och trafikregler i olika länder, det kan skilja väldigt mycket till och med, men jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till den här typen av lagar. Det är ju otroligt isolerande. Eller utestängande, om man vill det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ciwifrukt
2013-08-20 00:19
#2

Haha typiskt Ryssland! Det är ju inte klokt!

MVH Ciwi

MissInAction
2013-08-20 11:21
#3

Nej klokt är det knappast och man undrar ju såklart varför 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ciwifrukt
2013-08-20 12:01
#4

för att det är så där. de har redan för många bilar, vet inte om du nånsin "kört" bil där men det går typ inte. helt proppat. tar flera timmar att köra några kilometer. Och så vill dom väl att det ska bli svårare att komma in i landet.

MVH Ciwi

MissInAction
2013-08-20 12:40
#5

Nej jag har inte körkort. Har sett mängder av videos filmade från bilkameror och de är inte roliga 😮
Det här kommer ju som sagt att drabba turism och varför skulle vissa länder inte vilja ha turism? Det makear inte sense, liksom 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ciwifrukt
2013-08-20 13:04
#6

Ryssland har ju en del konflikter med andra länder. Lättare att komma in med en bomb i en bil än i deras galet förstärkta tull kanske? Jag tror helt enkelt att de vill ha mer kontroll över vilka som kommer in i landet och när eftersom de fortfarande är korrumperat och inte så perfekt…

MVH Ciwi

Annons:
Upp till toppen
Annons: