Annons:
Etikettallmänt
Läst 3999 ggr
MissInAction
2011-06-19 23:07

Presentationstråd

För de som vill! Skriv en rad eller många Flört

Det brukar vara kul att få en bild av vilka det är man pratar med såhär över nätet!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

  • Redigerat 2022-03-22 07:23 av Niklas
Annons:
MissInAction
2011-06-20 20:51
#1

Jag kan ju börja Glad

1980 föddes jag, bodde i Dalarna tills jag var 20 år och flyttade då till Göteborg. Det var ungefär i den åldern som mitt intresse till Ryssland började ta fart. Innan var jag "bara" intresserad av österuropa i största allmänhet Flört
I Göteborg läste jag 1 år på lärarprogrammet samt lite ryska. Sedan flyttade jag till Uppsala där jag nu har bott i 7 år. (Var tar alla åren vägen?) Här har jag växlat mellan att plugga, praktisera och vara sjukskriven för depression. Jag har läst religionsvetenskap, balkankurs och ryska på basnivå. Men det är flera år sedan nu så jag har glömt det mesta av hur man pratar. Det är verkligen en stor sorg inom mig Gråter
För övrigt har jag lite av en språk-fetish Oskyldig

Men jag har fortfarande drömmen om att lära mig ryska igen, och framför allt att resa dit! Till det stora landet i öst. Där finns ju allt. Inbillar jag mig iallafall. 
Det som fascinerar mig mest med ryssland är människorna och mentaliteten, byggnaderna och ikoner. Hade en föreläsare i ryskakursen, när hon pratade om ikoner så var det svårt att inte bli oerhört fascinerad Glad

Övriga intressen är make up, hästar (särskilt arabiska fullblod), Harry Potter, naturlig hudvård, hälsa, kost, personlig utveckling, filosofi, teckna, naturen, foto, dataspel. Ganska mycket som jag tycker är roligt, tycker att man ska bejaka sig själv och inte begränsa sig Glad

Min signatur består av länken till min blogg om LCHF (low carb high fat) och hälsa. Där finns också länkar till mina andra två bloggar, den ena om PCOS och den andra om lite allt möjligt.

Fråga gärna om du undrar något!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Tan-chan]
2011-07-06 12:19
#2

Kallas Tan-chan och är värd för Japan iFokus.

Jag är en motorman sedan ett halvår tillbaka och bor i Sjuntorp cirka 7 mil norr om Göteborg. Bor med min sjuka pappa som jag tar hand om, och studerar just nu upp lite betyg för att eventuellt läsa till sjöingenjör i framtiden.

Mina intressen är japansk populärkultur, och detta innefattar då anime, manga, cosplay (en sorts maskerad), och annat som hör till. Tycker om att pyssla med syprojekt och byggen till mina cosplaydräkter som jag syr, samt att jag tävlar med dem. Detta innefattar då också stort intresse för smink inom såväl teater som vardagligt smink.

Visste ni för övrigt att cosplay är så pass stort i Sverige att vi har sverigemästerskap i det, och vinnarna skickas vidare till europamästerskap?

Förutom det skriver jag berättelser på fritiden; noveller och längre berättelser som blir romaner. Dock har jag inte fått någonting utgivet ännu, men det är bara en tidsfråga då jag har fått höra att jag är väldigt nyskapande och har ett intressant tänk utöver det vanliga (en rescensents uttalanden).

Är också en datornörd och älskar att sitta vid datorn hellre än att sitta och slappa ute i solen. Brukar ha den principen att dit mina datorer inte kan följa med, dit går jag inte om jag inte måste. Haha!

Har så mycket mer i intresse att jag drar mig för att dra upp allt det här. Skulle bli så långt då. Så om det är något ni undrar över så tveka inte att höra av er eller kika in på min blogg som finns i signaturen här under. ♥

MissInAction
2011-07-06 12:34
#3

#2
Wow, snacka om spridda intressen Skrattande Kul!

Har jag helt fel i mitt antagande att du har besökt UpCon här i Uppsala? Jag har inte själv besökt det men har förundrat och fascinerat tittat på alla besökare som rör sig i stan under de där dagarna! Min pojkvän säger att han känner igen de flesta, själv har jag ingen koll alls, haha! Tungan ute
Hade såklart heller ingen aning om vad cosplay är och att man tävlar i det.

Det enda som jag har någorlunda koll på är filmen Tonari no Totoro. Jag fullkomligt älskar den filmen! Och har förstått att i Japan så är tron på andar stark. Det gillar jag. Sen försökte jag mig på att se en serie också, Moyasimon: Tales of Agriculture. Handlar om en kille som kan ser bakterier. Men det vet du säkert redan Tungan ute Riktigt udda serie tyckte jag men jag hade inte tålamod att se så mycket eftersom de pratade så vansinnigt snabbt och jag hängde inte med i textningen ens! Illa.. 

Är det du skriver också relaterat till Japan?  

Du får hemskt gärna fylla på och berätta om resten av dina intressen också, du verkar ha mycket energi Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Tan-chan]
2011-07-06 13:19
#4

#3: Jodå, jag är en av de där extrema galningarna som tältar en vecka innan Uppcon bara för att få komma först in. xD

Jo, den filmen är känd. Kolla in andra filmer från Studio Ghibli om du tyckte om Totoro. Ghibli är världskänd med sina filmer. Finns Kickis Expressbud, Spirited Away och många fler.

Ja, jag sköter hela Japanforumer själt. *snyft*

Haha, kan berätta om mina andra intressen när jag får lite tid till det. Måste rusa till stan snart.

MissInAction
2011-07-06 14:56
#5

#4
Haha, nörd! Skrattande *gillar nördar*

Men du, är du ironisk eller skulle du vilja ha hjälp med Medarbetare på Japan-sajten? Jag har själv inte mycket att komma med men jag känner ett gäng Japan-tokiga som säkert skulle gilla det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Tan-chan]
2011-07-06 19:39
#6

#5: Nördar är awesome. xD

Jo, har en annons om detta på Japanforumet att jag söker Medarbetare eller atrikelförfattare. lite mer hjälp hade inte skadat.

Annons:
[Momiji]
2011-07-08 19:19
#7

Anna heter jag och är född 1990.

Har alltid varit smått intresserad av Ryssland ända sedan jag var liten. Intresset ökade när jag träffade en ny kompis som är född i Ryssland och bodde där sina första år.

Det som nu senaste månaderna ökat intresset ytterligare var när vi fick reda på den "saknade" delen i vårat släktträd. Några generationer bakåt födde en av mina släktingar ett barn utom äktenskap och vem pappan var skulle hållas hemligt. Några få personer fick veta vem pappan var men ingen annan(detta störde mig så otroligt mycket, varför skulle inte vi få veta det). För 3 år sedan dog den sista vi trodde visste vem den mystiska pappan var och vi gav upp med att försöka ta reda på det. Men det visade sig att det fanns en del av familjen där alla fick veta det, och en dag så dök en släkting upp hos min mormor och av någon anledning började dom prata om det. Då kom det ut att pappan var en rysk trummslagarpojke som hade farit från Ryssland och blev omhändertagen av mina släktngar, och blev kär i en av dom.

Efter några uträkningar kom vi fram till att den generationen jag är född i är ca. 7% ryssar och jag vill lära mig mer om mitt ursprung.

[WX5]
2011-07-08 20:57
#8

Hej. Kallar mig Emilia på detta forum. Född 1978 och började instressera mig för Ryssland (egentligen språket) för sisådär 15-18 år sedan via ett dagisbarn som kom från Ryssland.

Har inga anknytningar till Ryssland vad jag vet.

Funderar på att lära mig ryska, försökte då när jag var på dagiset men har inte gjort några ordentliga försök men nu kanske det är läge att börja. Så jag har något att göra om kvällarna/dagarna.

[WX5]
2011-07-08 21:12
#9

Jo just det. Skulle berätta men kom av mig. När jag gick ut gymnasiet så tänkte jag bla flytta till Ryssland eller Grekland. På den tiden var det lite oroligt i Ryssland så jag vågade inte. Men till Grekland hade jag nästan alla papper klara så träffade jag mannen min.

Ryssland skulle vara roligt att se. Kommer många rika ryssar hit till Åland.

MissInAction
2011-07-08 21:21
#10

#7
Wow vilken grej! Få reda på att man är delvis ryss Skrattande SÅ spännande är inte min historia kan jag säga!

Under vilken tid var det han kom till Sverige tro? 1800-tal?  

Så vad är planen nu? Glad Släktforska? Läsa rysk litteratur och titta på ryska filmer? Besöka Ryssland? 

#8
Tycker det är så fint att ett litet barn kan få oss att vilja lära oss ett visst språk Glad
Och som sagt, det kanske är läge nu, vem vet! Jag kan höra mig för lite också, jag har släkt på Åland (Föglö visserligen men de har kontakter överallt)  som kanske vet nånting. Annars finns det kanske distanskurser i ryska? Fast det verkar svårt tycker jag när man mest måste träna ensam Förvånad
Annars finns språkresor om man har möjlighet och lust att åka iväg ett tag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[WX5]
2011-07-08 21:24
#11

Träna kan jag göra med barnen Hihihi. Föglö ligger tvärsemot mig från Mariehamn. Men jag känner en där.

[Momiji]
2011-07-09 09:24
#12

Jo, senare delen av 1800-talet tror jag att det var. Vi har inget exakt årtal av vad jag vet. Planen nu är att försöka ta reda på vem han var lite mer och kanske fara till Ryssland och kolla om man har några släktingar där(i samband med att min kompis har tänkt fara dit och leta upp sin pappa).

medde
2011-07-09 22:12
#13

добрый вечер,Glad

Smiter bara in för att säga god kväll, och tack för den roliga fråge stunden.

Är Sajtvärd för bland annat astronomi. Att jag kikade in på sajten var nog helt och hållet min nyfikenhet på din mycket trevliga sajt. Så besöker var verkligen kul.. Kanske ska säga varför min nyfikhet fanns också Har jobbat utomlands på en marinpark och mina arbetskamrater var enbart ryssar,,

Lycka till med din fina sajt!

с наилучшими пожеланиями//medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
MissInAction
2011-07-09 23:21
#14

Gokväll! Glad

Åh, här berättar du ju svaret på min fråga i Kluring-tråden Skäms
Marinpark låter spännande. Vad gör man på en sån?

Det sista du skrev på ryska gick jag faktiskt bet på, det ringer inga klockor alls Förvånad jag får be dig översätta? Oskyldig

#12
Jag önskar dig lycka till med detektivarbetet där, det måste vara en hel del att göra, många människor på vägen  Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

medde
2011-07-09 23:27
#15

Jag jobbade med delfiner. Det jag skrev var god kväll samt med vänliga hälsnigar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MissInAction
2011-07-09 23:36
#16

Åh delfiner är vackra djur Glad Har aldrig träffat några i verkligheten tyvärr. Mest läst om dem, har jättefina djurböcker.

Ja god kväll uppfattade jag iallafall! Det var 6 år sedan jag läste ryska så du får förlåta att det inte sitter riktigt som det ska Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

medde
2011-07-09 23:43
#17

Delfiner är helt underbara. Kul att du kunde det ena i alla fall=) Minns inte heller så mycket längre…Då Grekiskan tog överhanden till slut.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Bjornen
2011-07-11 19:41
#18

Björn heter jag och bor i Enviken (norr om Falun). Jag har sysslat mycket och under lång tid med den svedjefinska kulturen och de som migrerade till Sverige omkring år 1600.

Den svedjefinska kulturen har utvecklats från Ryssland under medeltiden och troligen från områden norr om Kaukasus. Dalarnas landskapsblomma ängsklocka колокольчик раскистыи är ursprungligen från Ryssland och troligen först via Finland och senare med rysk råg.

Många av våra kulturväxter har sitt ursprung i Ryssland, både när det gäller nyttoväxter och prydnadsväxter. Många av dem spreds via Turkiet till bland annat Österrike. Dessa turkiska områden kan mycket väl vara Krim, som blev ryskt genom Katarina den stora. Många av dem har jag själv sett vildväxande där.

Under arbetet med boken om (Prins) Daniel Westlings anor kom jag i kontakt hans rötter i Ryssland och en av hans anmödrar var född i Moskva 1699. När sedan boken presenterades fick den stort intresse även i Ryssland och Ukraina. Det var överraskande att mitt namn inte var obekant i Ukraina och på Krim, när jag var dit första gången. Möjligen kan det leda till att jag ska medverka i en bok om Krims kulturhistoria.

Mycket av svensk historia och kulturhistoria kan inhämtas från Ryssland och Ukraina.

MissInAction
2011-07-11 21:49
#19

Hej Björn! Välkommen till Ryssland Glad

Oj här har vi ett levande uppslagsverk Skrattande
Har tittat igenom din presentation också, och jag är fascinerad av att man kan hinna med så mycket på under hundra år! Förvånad

Att ängsklockan har ryskt ursprung hade jag ingen aning om. Då blev det ju genast mer intressant. Jag kommer själv från Dalarna från början, uppe i Lima.

Nu slog det mig att jag ska passa på att fråga när jag har en sån kunnig person "på tråden", för det är något som jag har tänkt på för länge sen Glad Kurbitsmålningar, har de någonting alls med Ryssland att göra? 

(Och en annan har ju ytterst begränsade kunskaper om olika slags växter Skäms Jag har mest dracenor och sukulenter och faktiskt en orkidé som har börjat blomma igen! Skrattande )


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bjornen
2011-07-12 09:39
#20

Kurbits har inget med Ryssland att göra. Jag anser att det är Hans Ersson Enman som inför dalmåleriet eller som de flesta anser utvecklingen av hans måleri. Hans Ersson föddes 1727 bara 1 km från där jag bor och dör 1773 i Rog. Han utvecklar det hälsingska tulpanmåleriet huvudsakligen från Ovansjö och Edsbyn. Jag har försökt forska intensivt på detta, men alltför många motgångar gjorde att den tänkta större artikeln eller skriften gick om intet (det brunna kyrkoarkivet i Ockelbo, försvunna bouppteckningar i arkiven, mycket bristfälliga inventarieförteckningar på Nordsiska museet, ofullständiga herdaminnen mm).

Kurbits kommer från latinet Cucurbita = gurkväxter. Möjligen är det ett unikt växtområde Kurbits (eller något liknande) som gett upphovet till kurbitsmålningar. Om jag minns rätt ligger det i norra Hälsingland och där växer bland annat gurkväxten hundrova.

Lima är ett mycket intressant område när det gäller kulturväxter. I Carl von Linnes svenska flora andra upplagans efterskrift finns uppgifter om mästerrot vildväxande i Lima. Det borde förstås vara planterade plantor som funnits i fäbodar som redan då var nerlagda.

Hela detta inlägg är väl onödigt långt från rubriken, men jag har en tendens att utveckla ideer och tankar långt från ramarna.

Annons:
Bjornen
2011-07-12 09:46
#21

Däremot finns det tankar att tennbroderierna på svärdsjödräktens väska skulle ha ryskt ursprung. Detta genom att soldater i rysk fångenskap tog hem tekniken. Jag har lite grand försökt fråga ryska forskare om detta via tolk för 10-15 år sedan. Men jag tror inte jag blev förstådd.

Kan dock istället ha lapskt ursprung och förmedlats genom alla sockenlappar som vandrat genom Svärdsjö i många hundra år.

DesK
2011-07-12 17:42
#22

DesK som ofta kallas för Dessan av mina vänner. Jag är intresserad av mat och bak Oskyldig och har samlat kokböcker i över 30 år Glad Sen är jag också mycket intresserad av hundar, foto och trädgård. Rysk kultur, historia och natur vill jag lära mig mycket mer om.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

raphanus
2011-07-13 10:24
#23

Hallå, hallå! Raphanus här!

Jag började studera ryska 1987, i samband med att Michail Gorbatjov lanserade sin glasnost. Ryssland var då i min vänkrets allmänt ansett som något främmande och ryska som något konstigt. Eftersom ryska hördes allt oftare i nyhetssändningarna på den tiden detta begav sig, bestämde jag mig för att undersöka språket.

Jag tog inte mitt projekt på så stort allvar, men det gjorde människorna i min omgivning, vilket inspirerade mig till att arbeta hårdare, och snart började uppdragen att ramla in. 1992 avlade jag gymnasieexamen i ryska. 1992 var jag också med om att ta hand om en grupp strålskadade barn från Tjernobyl-takten som kom till Sverige på sommarläger. 1993 var jag attaché för Rysslands, Vitrysslands och Ukrainas skidskyttelag när de tävlade i Sverige.

Mellan 2002 och 2005 undervisade jag två nybörjargrupper i ryska på kvällstid.

Jag for till Ryssland för första gången 2004. En av mina före detta elever tyckte att det var konstigt att jag aldrig hade varit i Ryssland, så hon tog med mig till St. Petersburg. Till St. Petersburg gick färden även 2007 när jag åkte dit med en kör jag sjunger med ibland. Eftersom jag var den enda i sällskapet som kan ryska, fick jag vara konferencier när kören höll konsert i Sjeremetev-palatset, på musikskolan Gatjina och i Svenska kyrkan.

Jag skulle inte säga att ryska och Ryssland är min stora passion i livet, men världssituationen och konkurrensläget på arbetsmarknaden har ändå gjort att jag har sysslat en del med det genom åren.

Flöffo
2011-11-02 15:20
#24

Jag är en tjej på 11 år som är född i Ryssland.Alla mina släktningar är ryska.Därför säger jag att jag är 70% rysk och 30% svensk.Vår familj har flyttat mycket mellan Sverige och Ryssland.Men nu har vi varit här i 3 år och här ska vi stanna.Jag föddes i Novosibirsk och dit ska vi åka den 17 november.Mina mammas släktningar bor där också.Men min pappas bor i Krasnodar och där har jag inte varit på länge.Jag älskar djur och själv har jag en hamster som heter Bonny jag har också haft en hamster som hette Casper.Jag älskar delfiner och hundar.Mest av alla hundar älskar jag en ras som heter shetland sheepdog (sheltie)

//Flöffo

MissInAction
2011-11-02 20:59
#25

Ni är välkomna hit allihop! Kul att se att det är sådan variation på oss medlemmar Glad i ålder och erfarenheter och intressen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Momiji]
2011-11-02 21:47
#26

Välkommna hit! Glad

Flöffo
2011-11-03 11:20
#27

Tack Skrattande

//Flöffo

Annons:
Bjornen
2011-11-14 07:30
#28

Novosibirisk är ett intressant område med odling av exotiska växter trots ett mycket bistert klimat. Med vindruvor och persikor trots uppemot 50 grader kallt på vintern och nästan lika varmt på sommaren. Tag gärna med dig sticklingar från dem. Jag är mycket intresserad.

Flöffo
2011-11-28 12:20
#29

#28 Ooo förlåt var inte inne på denna sidan på några dar jag kom tillbaka igår.Så jag har inte med något sorry… Obestämd

//Flöffo

Denna kommentar har tagits bort.
Wand
2012-02-28 11:00
#31

Mitt namn är Tula-Lina, jag är 18 år (om 3 veckor) och jag bor i en liten by 4 mil utanför lilla staden Hudiksvall, Glada Hudik som inte är så glatt! 

Jag går på Glada Hudikgymnasiet, andra året, med inriktningen musik. 
Mina favoritämnen är Svenska, Engelska och sång, där jag i alla ämnena har MVG. I övrigt så älskar jag skolan, och på helgerna brukar jag längta tills måndagarna. Ja, man kan kalla mig en pluggis trots att jag har några IG-varningar. 

Jag älskar litteratur, musik och djur. Det är mina 3 stora "Det". Jag älskar att läsa, skriva, lyssna på musik, spela, sjunga och att umgås med samt ta hand om djur. 
Jag har haft sammanlagt 2 kaniner, 2 undulater, ca 28 gerbiler, 8 möss, 2 råttor, 6 hamstrar, 2 hundar och varit medryttare åt 3 hästar.

Just nu har jag en hund vid namn Gaia, hon är schäfer/golden/amstaff och helt fantastisk. 

Gjorde min första skiva med heminspelning hos min far då jag var 14, med låtar som jag skrivit själv.
I första klass kallade läraren in mig och min mor till möte för mina fantastiska sagor som jag skrev.
Osv. Med andra ord skulle jag vilja påstå att jag är mycket stolt över mig själv och det jag gjort under mitt liv, trots att jag spenderat större delen av min ungdom framför en dator!

Jag är Sajtvärd för Sagan om Ringen iFokus, och därav kan vi även konstatera att jag älskar Sagan om Ringen. Utöver det så har jag ytterligare två storartade verk som jag älskar, vilka är Harry Potter (som faktiskt ligger som #1) samt Vargbröder, eller Han som föddes att möta mörkret.  

Jag gillar hästböcker. Min absoluta favoritskådespelare genom tiderna är och har alltid, alltid, varit Tom Hanks. 
Jag gillar bodymods, dvs piercings och tatueringar. Jag har 3 tatueringar och har haft så många olika piercings i så många olika omgångar att jag inte kan hålla räkningen.  

Jag har alltid varit en sådan som blir besatt av olika länder/språk/kulturer i olika omgångar. I 5:an var det Israel och Frankrike, sedan Tyskland, osv. Ryssland är det land som jag börjat älska men aldrig släppt. Då jag var ca 13 år så tog jag upp intresset för detta land minimalt, då jag lyssnade på Tatu (vilket jag gjort sedan jag var 7) och insåg hur mycket jag älskar språket. Språket sporrade vidare min kärlek för landet, folket och hela alltet. Idag är min dröm att bosätta mig där för en längre eller kortare tid, lära mig språket så bra som möjligt samt att lära mig förstå deras kultur. 

Ryssland är vackert!

Då jag har ett stort försprång för just språk så misstänker jag att jag skulle kunna lära mig språket, grejen är ju att jag måste komma mig för att göra det också…  

Har väl inte så mycket mer att tillägga, tur för er som tvingas läsa kanske? Skrattande

På återseende!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
2012-02-28 22:16
#32

Jodå Wand, visst vill vi läsa om dig! Glad
Oj vad du har hunnit med mycket. Och ändå så ung! Dig får man hålla ögonen på, märker jag! Var får du all energi ifrån? Skrattande

Tycker det är kul att få en överblick över er som skriver här inne.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Momiji]
2012-02-29 06:09
#33

Välkommen hit Wand Glad

[Vargöga]
2012-03-15 07:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Emilia heter jag. Är utlandssvensk dock bor jag inte i Ryssland utan lite närmare Sverige närmare bestämt på Åland.

Jag älskar språk och gärna såna som är annorlunda så som grekiska, ryska och isländska samt japanska. Vill lära mig alla dessa språk.

Som 20-åring när jag skulle flytta hemifrån så funderade jag både på Kreta och Moskva men det blev inget av dom eftersom jag inte vågade eller visste något om dessa ställen. Hade inget jobb heller på någon av orterna samt kunde deras språk.

Nu är jag 30+ och sjukpensionär så nu har jag all tid i världen att lära mig ett språk eller två.

Annons:
MissInAction
2012-03-15 16:40
#35

#34
Då har du hamnat rätt Glad Förstår att Moskva lockade dig. Det är ju verkligen Ryssland samtidigt som det ändå tycks ha influerats av europa. 

Kanske kommer du på att du kan resa till någon av länderna och utforska miljöerna! Behöver ju inte vara flytta dit eller inte åka alls Tungan ute

Är det förresten Harry Potter-böcker jag skymtar där i bokhyllan? Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2012-03-15 17:31
#36

#35 Japp det är några av de engelska HP-böckerna jag har bakom mig. Skrattande

Jo hellre besöka än att inte komma dit alls. Det brukar komma en hel del rika ryssar till Åland på somrarna.

MissInAction
2012-03-15 18:00
#37

#36
Jo jag har märkt det när jag varit där Tungan ute
Om de är rika så kanske de har råd att ta dig med hem.. haha Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2012-03-15 18:07
#38

Hahaha. Ja kanske det. Flört

[Juliaammouri]
2012-06-13 01:20
#39
MissInAction
2012-06-13 07:24
#40

#39 Juliaammouri
Du skickade ett tomt inlägg? Eller har det blivit något knas?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Juliaammouri]
2012-06-13 12:28
#41

#40 oh nej jag som slösade min tid att på göra en presenration men den kom visst inte :/ .

Men det blev något knas förlåt.

Annons:
MissInAction
2012-06-13 20:57
#42

#41
Typiskt, vad trist! Skriv gärna igen om du har lust! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-08-11 08:57
#43

MissInAction!! vi saknar dig inne pa LawOfAttractioniFokusGlad Har inte tittat in hos dit tidigare, trevlig sida:) Och aven japan-kompisar verkar du ju ha!

Kram pa dig

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-08-11 11:13
#44

Hallå SHIAWASE! 
Hehe ja, några Japan-kompisar har vi haft här, och även Indien-kompisar Cool

Kul att du hittade hit! 

Ja jag har hamnat lite off i LoA-tänket så det har mest känts tungt att gå in och läsa, men jag jobbar på det. Kommer in snart igen Glad Kram!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-08-11 13:15
#45

Forstar precis!!! nar det kanns lite off, sa funkar det inte att lasa om allt det braiga,, men vi har ett harligt klotterplank nu dar du kan komma in och klottra om du vill !!! Kram pa dig!!Glad "jobba" inte pa nagot sa mycket utan hitta pa na't kul!!KissesHula

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: